มหาวิทยาลัยรังสิต
มหาวิทยาลัยรามคำแหง
มหาวิทยาลัยหอการค้าไทย
     - บัณฑิตวิทยาลัย มกค.
     - International Office
     - Global MBA : UTCC
     - Executive MBA
   
   
   
 
 
 
ปิดรับบทคัดย่อ
18.00 น. วันพุธที่ 30 เมษายน 2551
ประกาศผลตอบรับบทคัดย่อ 18.00 น. วันพุธที่ 7 พฤษภาคม 2551
วันสุดท้ายของการส่ง Full paper 18.00 น. วันพุธที่ 14 พฤษภาคม 2551
การประชุมวิชาการ 29 พฤษภาคม 2551

The 1 st National Conference on Graduate Research for Business Management 2008
Theme: “Cutting Edge Era of Business and Beyond”

Thursday
29 May 08

Thursday May 29, 2008 (Morning) – ตึก 5 ชั้น 3 ห้อง 5303– PLENARY HALL

08:30 – 09:00

ลงทะเบียน ( REGISTRATION )

09:00 – 09:30

คำกล่าวต้อนรับ ( OPENING ADDRESSES )
ดร.สุพัตรา ประดับพงศ์ , รองอธิการบดีฝ่ายวิชาการ

09:30 – 10:30

บรรยายพิเศษ ( KEYNOTE ADDRESSES ) บทบาทของภาคธุรกิจและภาคการศึกษาในภาวะวิกฤตน้ำมันโลก
ดร . วิโรจน์ มาวิจักขณ์ , กรรมการผู้อำนวยการใหญ่บริษัท ไทยออยล์ จำกัด
( มหาชน)

10:30 – 10:50

พักรับประทานอาหารว่าง ( BREAK)

10:50 – 12:00

บรรยายพิเศษ ( KEYNOTE ADDRESSES ) ( ต่อ)
บทบาทของภาคธุรกิจและภาคการศึกษาในภาวะวิกฤตน้ำมันโลก
ดร . วิโรจน์ มาวิจักขณ์ , กรรมการผู้อำนวยการใหญ่ บริษัท ไทยออยล์ จำกัด
( มหาชน)

12:00 – 13:00

พักรับประทานอาหารกลางวัน ( LUNCH)

Thursday May 29, 2008 (Afternoon) – ตึก 5 ชั้น 3 ห้อง 5301, 5302 และ 5303

13:00 – 15:00

นำเสนอผลงาน

15:00 – 15:20

พักรับประทานอาหารว่าง ( BREAK)

15:20 – 17:00

นำเสนอผลงาน

17:00 – 17:15

รางวัลบทความดีเด่นโดยนักศึกษาประจำปี 2008
Student Best Paper Award 2008
กล่าวปิดงานการประชุมวิชาการ
ดร.ทรรศนะ บุญขวัญ , ผู้ช่วยอธิการบดี ฝ่ายวางแผนและพัฒนา


Thursday May 29, 2008 (Afternoon) – ชั้น 3 ตึก 5

Code

Session

ประธาน

ห้อง

เวลาเริ่ม

เวลาจบ

School of Business

การบริหารการจัดการ

ประธาน : ดร. กิตติพันธ์ คงสวัสดิ์เกียรติ์

5301

13:00

17:00

001

13:00

13:20

การศึกษาส่วนประสมทางการตลาดที่มีผลต่อการเลือก
ใช้สำนักงานกฎหมายกรณีศึกษา : บริษัท บลูเมนทอล ริชเตอร์ แอนด์ สุเมธ จำกัด
อรุณรัตน์ เตชะธราดล

006

13:20

13:40

การสื่อสารที่มีผลต่อโครงการ “ หนึ่งตำบลหนึ่งผลิตภัณฑ์ ” ของสมาชิกกลุ่มอาชีพ
จังหวัดอุบลราชธานี
กิจจา เตชะศิริธนะกุล

028

13:40

14:00

รูปแบบจำลอง CAPM: การศึกษาเปรียบเทียบความเสี่ยงและอัตรา
ผลตอบแทนของหลักทรัพย์กลุ่มธนาคาร
วิไลพรรณ ตาริชกุล

011

14:00

14:20

ปัจจัยที่มีผลต่อพฤติกรรมการเลือกซื้อเสื้อผ้าสำเร็จรูปจาก
ไฮเปอร์มาร์เก็ตในเขตกรุงเทพมหานคร กรณีศึกษา
: ห้างบิ๊กซี ซูเปอร์เซ็นเตอร์
นงลักษณ์ อุทัยธรรมกิจ

013

14:20

14:40

The Study of Consumer Perception on Corporate Social
Responsibilities between Thai and Multinational Company
Panatda Jaikhiandee

018

14:40

15:00

Supply Chain Management Cost Analysis: A Case Study
of Bio-Ethanol Production from Cassava in Thailand
Rommel Diopenes

พักรับประทานอาหารว่าง ( BREAK) เวลา 15:00 – 15:20 น.

010

15:20

15:40

The study of the Capital Asset Pricing Model: An evidence
of listed family business in energy sector of Thailand stock market
Naphaporn Wisaisophon

030

15:40

16:00

Perceived Global Branding and Export Performance of Thai
Canned Food Exporters Under Thailand’s Brand Labeling
Noojaree Kummukchik

031

16:00

16:20

Perceived Impacts of Marketing Factors on Customer
Satisfaction of Chinese Tourists in Thailand
Nichaphat Lumpoopinijpong

022

16:20

16:40

The Key Determinant Factors of Pharmaceutical Industry
in Thailand under The FTA Thailand – U.S.A.
Suphalux Saktontai

023

16:40

17:00

A Market Entry Decision & Risk Analysis: A Comparison
between Large and Medium to Small Japanese’s Electronic
Companies in Thailand
Thanawan Rangyai

 

School of Business

การบริหารการจัดการ

ประธาน : ดร. วรรณพี บานชื่นวิจิตร

5302

13:00

16:40

005

13:00

13:20

Risk and Return between Family and Non Family: Listed Companies in Information and Communication Technology (ICT) Sector Before and After September 19 th, 2006
Dhanadeach Wongakanist

007

13:20

13:40

The Capital Asset Pricing Model: A comparison study of securities in Banking sector on the Stock Exchange of Thailand
Lawan Kerdnoy

014

13:40

14:00

A Comparative Study on Brand Loyalty Status among International Brand and House Brand in the Mobile Phone Market
Panchita Archawasiripan

016

14:00

14:20

Some Privatization Issues: Corruption and Patent Fraud
Pedro F. Pellet

017

14:20

14:40

An Analysis of Consumer Behavior on Local Retailers and Modern Trade in Lopburi
Rodchana Tipaporn

024

14:40

15:00

Student Perceived Satisfaction in Service Quality of Master Degree International Programs in the Graduate school, University of the Thai Chamber of Commerce, Thailand
Thitivit Jaroenprawat

พักรับประทานอาหารว่าง ( BREAK) เวลา 15:00 – 15:20 น.

026

15:20

15:40

The Service Brand Loyalty of Discount Store in Thailand
Varisa Chantrathada

029

15:40

16:00

The Relationship between Customer Equity and Instant Messaging Users Behavioral intentions on Tencent Company in China
YanNa Lai

008

16:00

16:20

Gaining a Sustainable Edge in Small Firms: Integrating Strategic Leadership and Entrepreneurship Action Into Company Resources
Luckxawan Pimsawadi

027

16:20

16:40

Asset Pricing in Energy Sector: The Evidence from Stock Exchange of Thailand
Weera Weerakhajornsak

School of Business

การบริหารการจัดการ

ประธาน : ดร. พีระพงศ์ ฟูศิริ

5303

13:00

16:20

002

13:00

13:20

Factors Affecting on Business Start-Ups in Vietnam of Thai SMEs Entrepreneurs
Chalaluck Choeichoem

003

13:20

13:40

The Relationship Between Corporate Brand, Product Brand and Buyer’s Decision of Multinational Company in Thailand: A Case Study of Detergent powder Product
Charin Rungdara

004

13:40

14:00

The Potential Impacts of Thailand – United State Free Trade Agreement on Life Insurance Businesses
Chutinun Rattanasoonthorn

009

14:00

14:20

Competitive Strategies of China’s Pharmaceutical Industry
Lui Wei

012

14:20

14:40

Analysis the potential impacts of E-Tourism on Tourism Industry in Thailand
Nongnuch Songyu

015

14:40

15:00

The study of the Asset Pricing in Manufacturing and Non-manufacturing sector: The evidence from Market for Alternative Investment
Panithan Boonyaporn

พักรับประทานอาหารว่าง ( BREAK) เวลา 15:00 – 15:20 น.

020

15:20

15:40

ประเด็นที่น่าพิจารณาเกี่ยวกับการบริหารความเสี่ยงทางการบัญชีการเงิน
สมพงษ์ แก้วเจริญไพศาล

021

15:40

16:00

Customer Perceptions of E-Service Quality in Online Shopping Case of Germorbit.Com Co., Ltd
Suchada Sripratak

025

16:00

16:20

An Analysis of International Brand in increasing Customer Value: A Case Study of Bata
Thummaporn Chotpuncharat

 

 

Copyright © 2008 by The1st National conference on Graduate Research for Business Managerment